25 Ocak 2015 Pazar

Takma Oje Nasıl Yapılır? Yağlı Kağıt İle Tırnak Tasarımı Nasıl Yapılır? / Tırnak Tasarımlarım #22 / NailArt

 Merhabalar :)
 Bugün sizlere benim de yeni keşfettiğim, çok basit ve çok işe yarar bir tırnak tasarımı yapma yöntemi göstereceğim. Ben bunu 'yağlı kağıt ile tırnak tasarımı' olarak isimlendirmeyi tercih etsem de, bu bir çeşit 'evde takma oje yapımı' olarak da adlandırılabilir. Yağlı kağıt ile tırnak tasarımını, bir diğer adı ile evde takma oje yapımını uygulamayı normal şartlarda tercih etmiyorum. Bu daha çok, pek çok tasarım yapayım, ilerleyen günlerde tasarım yapma vaktim yahut uğraşma istediğim olmadığında daha önceden yaptığım tasarımları hemen uygulayayım şeklinde bir 'geleceğe yönelik hazır kullanıma' uygun, bunun dışında özellikle de sağ eline tırnak tasarımı yapamayanlara harika bir çözüm niteliği taşıyor.
Ben sağlak birisi olarak, tasarımlarımı hep sol elime yaparım. Bu yöntem, sağ elime de gayet hoş tasarımlar yapabilmemi sağladı. Yanı sıra, boş vaktimde oturup pek çok tasarım yapıp, yoğun olduğum dönemlerde hemen hazır bir şekilde uygulayabilceğimi düşündüğüm bir yöntem. 
Sizleri daha fazla meraklandırmadan, bu güzel yöntemi anlatmaya geçelim.



 İhtiyacımız olanlar:

  • Yöntemin isminden de anlaşılacağı gibi bir yağlı kağıt
  • Tasarımda kullanılacak ojeler
  • Tasarımda kullanacağınız fırçalarınız
Yağlı kağıt tırnak tasarımında nasıl kullanılır? / Evde takma oje nasıl yapılır?

Öncelikle yağlı kağıdımızı düz bir zemin üzerine koyuyoruz. Kafamızda belirlediğimiz tasarım için seçtiğimiz taban rengi ojemizi, yağlı kağıdı tırnağımızmış gibi düşünerek kağıt üzerine sürüyoruz. Ben tırnağımın boyutlarına yakın bir şekilde boyamaya çalıştım. Ama sizler lila kutunun hazırladığı tırnak kalıplarını kullanabilirsiniz. Kalıplara buradan ulaşabilirsiniz. Bu kalıpları bilgisayarınızdan çıkarın, tırnak yapınız küt ise küt oje kalıbı, oval ise oval oje kalıbını yağlı kağıdınızın altına koyun. Kağıt üzerinde kalıpların boyutları görünecektir ve ojenizi taşırmamaya dikkat ederek o kalıptan kopya çekerek sürebilirsiniz yağlı kağınıza. Çok daha rahat olacaktır. :)

 

Yazıcımda bir problem olduğundan ben kalıpları çıkartamadım. Kendim tırnak boyutuma yakın bir şekilde boyadım yağlı kağıdı. Sorunu halledince, kalıpları çıkartıp daha orantılı denemeler yapacağım. Yağlı kağıdınıza tırnağınız boyutunda oje sürdükten sonra kuruması için biraz bekleyin. Daha sonra fırçalarınızı alıp istediğiniz şekli çizin üzerlerine.


Ben gümüş rengi taban, siyah bir desen yapmanın yarı sıra, benzer bir deseni mavi taban üzerinde de uyguladım. Tüm ojelerimiz, desenlerimiz bitmiş ise yağlı kağıdımızı kuruması için bırakıyoruz. Ojenin tamamı ile kurumuş olması gerekiyor. Aksi takdirde kağıttan çıkaramazsınız, bozuluyor. Bu yüzden ben yaptığım tasarımları ertesi gün kağıttan çıkardım.


Ojelerimizin yağlı kağıtta tamamen kuruduğundan emin olduğumuzda desenlerin dibinden ittirip ucunu kaldırıyoruz. Çok dikkatli bir şekilde, yırtmadan çekiyoruz. Ojelerimiz fotoğrafta gördüğünüz gibi yağlı kağıttan ayrılıyor. :)


Daha sonra tırnaklarımıza parlatıcı sürüp, ojelerimizi tırnaklarımızın üzerine koyuyoruz. Yapışmış oluyorlar. Kuruması için bir süre bekliyoruz. Kuruduktan sonra, uzun gelen kısımları tırnak makasımız ile kesebiliriz.
İşte sonuç;


Bu yöntem ile tasarım yapamadığınız elinize de hiç zorlanmadan tasarımlar yapabilirsiniz. Boş olduğunuz zamanlarda yağlı kadığınıza pek çok tasarım yapıp yoğun olduğunuz günlerde hemen kullanabilirsiniz. 
Nasıl buldunuz? :)

4 yorum:

  1. Yağlı kağıt da güzel fikirmiş ben şeffaf dosyayla yapıyorum genelde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şeffaf dosyayı hiç denememiştim, ama o da güzel bir fikir denemem gerek :))

      Sil
  2. çok ilginç ilk defa gördüm bunu şöyle boş bir vaktimde deneyeceğim mutlaka..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavsiye ederim, çok pratik oluyor. Yanlız yağlı kagıtta yaptığınızı ertesi gün çıkarın daga erken çıkarınca dağılıyor yeterince kurumamış oluyor. Ama oceciklerimin yeri'nin yöntemi şeffaf dosyayı daha çok tavsiye ederim. Ben de şeffaf dosyayı dün denedim, yağlı kağıttan daha pürüzsüz çıkarıyor ojeyi. :)

      Sil

Bunlar Da İlginizi Çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...