15 Şubat 2015 Pazar

Tırnak Diskleri Nasıl Kullanılır? / Hayalet Tırnak Tasarımı Nasıl Yapılır?

     Tırnak tasarımlarında bayanlara en pratik, en rahat yolu sağlayan ve çizim yeteneği gerektirmeden harika desenler yapmaya yardımcı olan ürünlerden birinin de tırnak diskleri olduğu daha önce sitemizde belirtmiştik. Bir Notum Var'ın kullandığı disk seti olan Hollywood Nails Seti'nden burada bahsetmiştim. Set yorumum yeterince uzun olduğundan ve makineyi değil sadece disklerini kullandığımı belirtirken, diskleri nasıl kullandığımı o yazımda gösterememiştim. Ayrı bir yazı olarak, burada diskleri nasıl kullandığımdan bahsedeceğim. Diskleri kullandığım bu tasarımda tercihim 'hayalet' figüründen yana oldu.     



     Dilerseniz bu sevimli hayalet figürünü tırnaklarıma nasıl işlediğimden bahsedelim;

Tırnak diskleri nasıl kullanılır?


     Diskleri kullanırken ilk olarak tırnağımıza uygulamayı planladığımız şekli seçiyoruz. Ben bu sevimli hayalet tasarımımı yaparken, diskte bulunan hayalet figürünü seçtim.

     
      Daha sonra belirlediğimiz şeklin üzerine ojemizi uyguluyoruz. Beyaz taban - siyah figür renk uyumunu tercih ederek, şeklin daha net olmasını istedim. Ojemizi çalkalıyor ve fırçayı şeklin üzerine sürüyoruz. Fazla taşırmamaya gayret edelim ki, sıyırırken oje fazlalığı bize problem yaratmasın.



      Ojemizin kurumasına fırsat vermeden, sıyıracımızı alıp yatay bir şekilde tutup çekerek şeklin üzerindeki fazla ojeyi sıyırıyoruz. Ben sıyıraç yerine kullanmadığım bir kartı sıyıraç görevi görecek şekilde kullanmayı tercih ediyorum. Setteki sıyıracın ucunun biraz kısa olması ve metal olması nedeniyle uzunca bir kart daha rahat kullanmamı ve disklerin çizilmemesini sağlıyor.


     Şeklimizin üzerindeki fazla ojeyi de sıyırdıktan sonra, damgamızı alıyor ve şeklin üzerine bastırıyoruz. Şekil damgaya geçtikten sonra kurumaması için hemen damgayı tırnağımıza bastırıyor ve şeklin tırnağa geçmesini sağlıyoruz. Eğer şeklin rengi size soluk gelirse, ince uçlu bir fırça ile tırnağınızda şeklin üzerinden geçerek rengini daha belirginleştirebilirsiniz.

     Ve işte sonuç;


 
  Şekli tırnağıma uyguladıktan sonra, renginin daha da canlı bir siyaha kavuşması için soluk bölgelerin üzerinden ince bir fırçayla geçtim. Daha sonra yan tarafındaki boşluklara da ufak dalgalanmalar çizerek yüzük parmağımdaki işlemi tamamladım.


     İşaret parmağıma ise renkler birbirinin üzerine damlamış havası veren bir tasarım yaptım. Merak edenler için ise bu tasarımı anlatabiliriz;

Yüzük parmağımdaki tasarım nasıl yapıldı?



Bu tasarım için taban rengi olarak beyaz ojeyi tercih ettim. Şekil 1'deki gibi ilk olarak tabana iki kat beyaz oje uyguladım. Daha sonra şekil 2'de görüldüğü gibi, bir bant keserek tırnağımın ortasına bantı yatay bir şekilde yapıştırıp, üst kısmına siyah oje sürdüm. Ojeyi sürdükten sonra bantı çıkardım (Şekil 3). Ardından beyaz ojem ile, siyah bölgenin üzerine aralıklı aralıklı noktalar yerleştiriyorum (Şekil 4). Dikkat etmemiz gereken çok önemli bir detay var burada, beyaz noktaların bir kenarı mutlaka beyaz bölgeye temas edecek şekilde yerleşmeli. Beyaz bölge ile beyaz noktalar arasında siyahlık görünmemeli ki, tasarım bittiğinde oje akmış, damlamış havası verebilsin.



Son olarak da, beyaz bölgenin üzerine siyah noktalar yerleştiriyoruz. Aynı beyaz ojede yaptığımız gibi, siyah noktaların da bir ucu mutlaka siyah bölgeye değmeli. Beyaz noktaların tam karşı tarafına yerleşiyor siyah noktalar. Fakat, beyaz noktaları boşluklu bir şekilde yerleştirdiğimiz boşlukların tam karşısına gelecek siyah noktalar.
     Bu iki önemli noktaya dikkat ettiyseniz, bu şekli rahatlıkla çok kolay bir şekilde yapabilirsiniz. Son olarak da tırnaklarımızda taşan kısımları temizliyoruz.

Tasarımda kullanılan ojeler;



  •  Flormar 313 numaralı siyah oje. Buradan ulaşabilirsiniz detaylara.



  • Flormar 300 numaralı beyaz oje




Disk kullanımı oldukça pratik. Hayaletimizi nasıl buldunuz?

2 yorum:

  1. Bende bu disklerden edinmek istiyorum. Gayet başarılı olmuş :)) Bloğunu takibe aldım, bana da gelirsen çok sevinirim.
    www.makyajdunyam.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım ;) Bana da beklerim :) Sevgiler..

    YanıtlaSil

Bunlar Da İlginizi Çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...