17 Eylül 2014 Çarşamba

Tırnağa Örgü Deseni Nasıl Yapılır? / Tırnak Tasarımı / Nail Art #12

Merhabalar :)

Bugün sizlere fotoğrafta gördüğünüz örgü tasarımımı nasıl elde ettiğimden görsellerle bahsedeceğim. Çok ama çok kolay bir yöntemle yapıldığını belirtmeliyim. Nail Art fırçalara, ince uçlu oje fırçalarına yahut süngerdi, suydu, tokaydı, tüldü değişik değişik malzemelere ihtiyacımız yok. Sadece 3 ayrı renkte ojemiz olması yeterli!




Tasarımımız için birbirine uyumlu 3 adet renk seçiyoruz. Ben yaz sıcağının kendini yavaş yavaş kaybettirmeye başladığı bu dönemde, son olarak yaz ojelerimden canlı bir tablo oluşturmak istedim ve Flormar'ın birbirinden tatlı yeşil, pembe, sarı ojelerini seçtim. Tasarım için önemli bir detayımız var, ojelerimizi bir sıraya diziyoruz ve bu sırayı asla atlamıyoruz! Benim sıram öncelikle yeşil, ardından pembe son olarak da sarı şeklindeydi.


Ojelerimiz de hazırsa artık uygulamaya başlayabiliriz. :)

ilk olarak sıraya dizdiğimiz ojelerimizi çalkalayıp kapaklarını açalım. Birinci sıradaki ojemizi alalım ve fotoğraftaki gibi yatay bir çizgi çekelim tırnağımıza orta yerinden. Ne kalınlıkta olduğu hiç ama hiç önemli değil. Yeter ki rengini belli etsin, gerekirse aynı çizgiyi iki kez geçelim. Ardından fotoğrafın ikinci aşamasına yerleştirdiğim görsel gibi, ikinci sıradaki ojemizi alıp, yeşilin tam zıttı yönde yine bir çizgi çekelim. Daha sonra, 3. aşamadaki gibi, üçüncü sıraya koyduğumuz rengimizi alıp yeşilin hizasında ama bir tık altında bir çizgi daha çekelim. Sonra yine ilk sıradaki ojemizi yani yeşil rengimizi alıyor, bu kez pembe rengin hizasında fakat bir tık altında bir çizgi çekiyoruz. İşte renklerde karmaşa yaşanmaması için, üç adet rengi belli bir sıra ile almamız çok önemli.



Anlattığım şekilde, renklerin sırasını bozmadan 'bir sağ tarafa doğru çizgi, bir sol tarafa çizgi' şeklinde ilerliyoruz. Dikkat edeceğimiz tek şey, bu çapraz çizgileri atarken bi önceki rengin 'tamamını' kapatmamak. Her defasında, bir öncekinin bir tık alt hizasından atıyoruz çizgilerimizi.


İlk başlarda desen birşeye benzemiyor gibi gelse de, ilerleyip tırnağı kaplamaya başladıkça örgü desenimiz kendisini çıkarmaya başlıyor. :) Eh, tabi tırnak etlerime 'bayağı' taşırarak, hunharca yaptığım da gözden kaçmamıştır tasarımı. :) Fakat tek tek çizgi atarken, eminim herkes az ya da çok, muhakkak taşırır kenarlara. 



Evet, tasarımımız bir sağ yatay çizgi, bir sol yatay çizgi derken gerçekten 'örgü örercesine' bitiyor. :) Geriye tek bir işlem kalıyor, tırnak etlerimizdeki taşan kısımları temizlemek.


Taşan yerleri de temizlediysek, üzerine birer kat parlatıcı sürüp tasarımımızı noktalayabiliriz. :)




Benim örgü tasarımını uygularken kullandığım ojelerim;

Flormar 424 numaralı yeşil oje. Yeşil ojeme buradan ulaşabilirsiniz.

Flormar 381 numaralı pembe oje. Pembe ojeme buradan ulaşabilirsiniz.


Flormar 420 numaralı sarı oje. Sarı ojeme buradan ulaşabilirsiniz. (Ah, sarı ojem bloğumun ilk yayınıydı! Duygulandım birden. Bebek bloğum doğmuş da, iki aylık olmuş bile :)) )
Son olarak da Flormar 301 numaralı şeffaf oje. Kendisinden çok sık bahsediyorum.



Hiç bir ek malzeme istemeyen, bu oldukça rahat tasarımı sizler de deneyebilirsiniz.



Örgü tasarımımı nasıl buldunuz? :)



Herkese iyi günler! :)

17 yorum:

  1. ay süper olmuş eline sağlık, gerçi bakarken şaşı oldum ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim :) Ah, evet biraz zahmetli ve dikkat istiyor gerçekten, göz yorucu olduğunu inkar edemem :D Ama zahmetine değdiğini düşünüyorum. :)

      Sil
  2. Çook güzel olmuş ya :) Renklerde çok uyumlu :) Yapımı da kolay gözüküyor sadece biraz zaman istiyor anladığım kadarıyla :) Ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler canım :)) Evet çok kolay bir şekilde yapılıyor, sadece birazcık dikkat istiyor. Biraz zaman aldığı doğru fakat yaparken beni çok eğlendiren bir tasarımdı, çok keyif aldım. :))

      Sil
  3. büyük sabır ben yapamazdım sanırım :) ama çok güzel olmuşş Bu arada bloğunu takipteyim kendi sayfamda blog yazarlarına özel bir hediye veriyorum. Blog tasarımı , header şablon kişiye özel tasarlıyorum. Katılmak istersen
    http://www.ssdesignbutik.com/2014/09/blog-tasarimi-hediye.html
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hemen geliyorum bloğuna ziyarete :)

      Sil
  4. Ayyy çok cici bici olmuş ya :)
    Renkleri de çok güzel seçmişsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim beğenmene çok sevindim :))

      Sil
  5. Valla çok güzel olmuş ben french bile yaparken zorlanırken böyle birşey yapmam herhalde saatlerimi alır :) bakalım becerebilir miyim orası da var tabii
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Cok sevimli bir tasarim olmus renklerin uyumuna bayildim:) ben de bloguma beklerim. Gorusmek dilegiyle, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, hemen ziyarete geleceğim. :)

      Sil
  7. bu aralar nail art yazılarına sık bakıyorum çünkü ben de bir şeyler yapmak istiyorum, bu da çok güzel görünüyor, çok beğendim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Olabildiğince açıklayıcı bir şekilde aktarmaya çalışıyorum desenlerin yapılışını. Yapım aşamasında çektiğim fotoğraflar yardımcı olacaktır, yukarıdaki 'tırnak tasarımı' kategorisine eklediğim tüm nail art çalışmalarının yapımını açıkladım, hepsini deneyebilirsin. Daha paylaşacağım pek çok tasarım olacak orada. :)

      Sil
  8. Nail artık yazılarına bayılıyorum, tırnaklarınız çok cici olmuş. Aynısını bende yapmak istiyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, gerçekten çok teşekkür ederim. Tasarımlarımı beğendiyseniz ne mutlu bana ki işe yarar yayınlar paylaşabilmişim. Tabi ki de, siz de denemelisiniz bu tasarımı çok rahat bi şekilde yapabilirsiniz gayet kolay bir yapımı var. :)

      Sil
  9. Nail art benim hiç beceremediğim bir konu. Bu desen çok kolay gibi görünse de ben yapmaya kalksam kesinlikle beceremem. blog keşif etkinliği sayesinde buldum sizi. Hemen takibe aldım. Bana da beklerim.
    http://birguzellikhikayesi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle demeyin, uğraş verirseniz eminim ki yapabileceğiniz çok fazla nail art modeli mevcut :) Çok teşekkür ederim hemen ziyaretinize geliyorum

      Sil

Bunlar Da İlginizi Çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...